Open brief over vriendschap

Beste burgemeesters, veiligheidscoördinatoren, politie en bestuursleden van Willem II/gemeente Tilburg en Royal Antwerp/stad Antwerpen.

Het is nu al een tijdje zo dat supporters van beide clubs op goede voet met elkaar leven. Tilburg voelt zich verbonden met Antwerp, en Antwerp voelt zich verbonden met Tilburg. Regelmatig bezoeken fans van beide clubs elkaar, en wordt er gezorgd voor een mooi feestje.

Morgen (donderdag) om 19:30 spelen de beloften van Royal Antwerp en Willem II een oefenwedstrijd in België. Hierbij zullen supporters van beide clubs aanwezig zijn. Wij willen vanuit beide kampen graag laten zien dat we ontzettend graag zien dat de eerste elftallen in de voorbereiding van komend seizoen tegen elkaar spelen.

Wij willen hierbij openheid bieden in de band die wij hebben. Daarom nodigen wij u allen uit morgen aanwezig te zijn, om te zien hoe de sfeer onderling in elkaar steekt. Wij begrijpen dat clubs voorzichtig zijn in verband met mogelijke risico’s. Wij willen u laten zien dat er geen enkel risico kleeft aan het organiseren van een oefenwedstrijd op de prachtige Bosuil, of in het Koning Willem II stadion.

Wij hopen u morgen te mogen verwelkomen, in de hoop met zijn allen iets moois op te kunnen bouwen.

TILBURG X ANTWERP.

KS79